martes, 12 de mayo de 2009

3. SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST

EXPLICACIÓ

En aquesta PAC elaborem una webquest per a alumnes de primer cicle de secundària (1r i 2n de la ESO) anomenada “CONEGUEM-NOS MILLOR”.
Els alumnes buscaran informació sobre característiques d’un país d’algun dels continents, segons el rols que hagin de desenvolupar. Aquesta informació serà la pròpia del país, contes populars, jocs tradicionals i gastronomia. Ho faran a partir d’una sèrie de pàgines web proporcionades.
Destacar que és un treball molt innovador i lúdic, al qual no estan acostumats, ja que ells són els veritables protagonistes i els responsables del seu procés d’E/ A.

CONCEPTES TREBALLATS

La nostra webquest es pot relacionar amb els conceptes ja treballats a la PAC 1.
- Un dels objectius és conèixer diferents cultures a la pròpia, perquè hem de partir de la realitat quotidiana (a Catalunya hi ha persones de diferents procedències).
- Cal partir dels interessos dels alumnes, amb activitats interessants i atractives.
- La tasca permet un treball en equip i cooperatiu.
- Partim de la tolerància: respecte i valoració d’altres cultures.

Dir que la webquest presentada potencia una atenció adequada a la diversitat, perquè es treballen diferents cultures a l’aula, partint de la realitat dels alumnes, tot el contrari que l’activitat 2 de la PAC 1 on el mestre no partia de la realitat dels alumnes.

NIVELL D’INTERCULTURALITAT

Pel que fa al nivell d’interculturalitat de la nostra proposta, partim d’un nivell bàsic o d’intercanvi de coneixement sobre les diverses cultures en joc.
- Es dóna una comprensió mútua mínima (els alumnes catalans i els nouvinguts han de conèixer cultures diferents). A més hi ha una comprensió en igualtat, és a dir, uns no han de conèixer més coses que els altres.
- Ens trobem a un nivell molt proper de la multiculturalitat, perquè es dóna una coexistència entre manifestacions culturals diverses, amb un mínim d’interacció. És a dir, cal treballar diversos aspectes relacionats amb alguns països de forma col·laborativa, amb el grup de 4 persones que ens ha tocat.

DIFICULTATS SORGIDES

La primera dificultat amb la que ens vam trobar és que volíem enfocar un tema cap als professors, ja que no havíem treballat a primer cicle de secundària.

Després de donar-hi voltes una de les companyes va pensar que una bona proposta seria la de treballar a partir de la coneixença d’altres cultures. Vam estar d’acord i ens vam posar a treballar.

El que va costar va ser crear la webquest (colors, edicions, coses que no ens funcionaven,...). També va ser complicat el fet de redactar la tasca i quins rols desenvoluparíem els nostres alumnes. Però, va ser molt més complicat trobar les pàgines web adequades per a la tasca a fer i enllaçar-les.
Tot i això, el que veritablement ens va costar més, encara que no ho pensàvem, va ser enllaçar la guia didàctica, ja que vam trigar moltes hores abans d’aconseguir-ho.

Dir que primer fèiem les tasques a la plantilla que l’Enric ens va passar i després les anàvem editant i enviant als apartats corresponents.

TREBALL

M’ha resultat una tasca molt laboriosa, però alhora molt satisfactòria, perquè hem fet una activitat dinàmica, entretinguda i motivadora on hem treballat característiques de diferents cultures i hem après a valorar-les i apreciar-les.
El fet de treballar amb l’entorn webquest m’ha permès veure la infinitat de possibilitats que presenten les TAC, ja que a partir d’una tasca com aquesta els nostres alumnes poden fer tasques on ells són els protagonistes dels seus aprenentatges.

Destacaré que les webquest que hem visitat i les pàgines web que hem emprat per elaborar la nostra tasca hem semblen molt interessants i potencien un treball intercultural i d’atenció a la diversitat molt correcte i vàlid.

No hay comentarios:

Publicar un comentario