domingo, 24 de mayo de 2009

INFORME FINAL


He analitzat la WQ “El meu procés migratori” que es troba a aquesta adreça:
http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=446&id_pagina=1

Va dirigida a les alumnes d’una escola d’adults per animar-les a participar al certamen literari “Vivències d’ahir i d’avui” on es llegiran i s’exposaran escrits fets per les alumnes sobre el propi procés migratori després de fer la tasca proposada a la WQ.

L’activitat té aquests objectius:
- Expressar vivències i experiències de forma oral i escrita.
- Recercar i analitzar informació.
- Participar en les converses i les tasques de forma respectuosa.

Aquest material tracta quatre temes significatius: sentiments i transport; casa i roba; gastronomia i festes; localitat.
Cada alumna treballarà un tema analitzant pàgines web proposades i omplint fitxes amb preguntes sobre aquests temes. La tasca continua amb la reunió amb la resta d’alumnes que ha tractat el mateix tema per fer-ne una reflexió conjunta i omplir la fitxa on es recullen els detalls o aspectes que comparteixen.

Cadascuna de les alumnes farà aquest mateix procés amb els quatre temes, per redactar després l’escrit amb l’ordinador a través d’una plantilla resum. També en faran un mural i aniran a presentar l’escrit a altres centres.

Aquesta tasca permet el treball cooperatiu, el diàleg, la reflexió conjunta i el respecte cap a cultures diferents a la pròpia. Per tant, es fomenta la cooperació, la socialització i la tolerància, partint d’un nivell bàsic o d’intercanvi de coneixements.
Així, es proposen tasques de coneixença de cultures diferents a la pròpia i s’eliminaran els estereotips que es puguin tenir sobre alguna cultura.

Pel que fa al Currículum en cap cas és etnocèntric, perquè les alumnes han de conèixer diverses cultures a part de la seva, sense partir de cap cultura majoritària. A més, es parteix d’un model d’educació intercultural fort, perquè s’atén a la diversitat i es té present el seu origen i la seva realitat.

Dir que també és una tasca motivadora que fomenta l’autoaprenentatge de les alumnes i permet potenciar la seva autonomia.

En contra dir, que la tasca és molt llarga i cal temps suficient per realitzar-la. Per tant, pot resultar monòtona. També es podrien utilitzar altres adreces web que ja hem incorporat a la fitxa, per enriquir la tasca.

No hay comentarios:

Publicar un comentario